Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Οταν τελειώσουν οι χοροί...

Της Πόπης Διαμαντάκου - "ΤΑ ΝΕΑ"
Υπάρχει ένας µόνιµος «θίασος ειδηµόνων» από τον οποίο αλιεύει καλεσµένους η κουτσοµπολίστικη τηλεόραση για να αποτελέσουν το άλλοθι του συντηρητισµού της, µε ευτράπελα ενίοτε αποτελέσµατα
Ετοιµοι να µιλήσουν «έξω από τα δόντια», ο καθείς για την κατηγορία που έχει ειδικευτεί. Ολοι τους, αυτό όπου λέµε «παλαιές δόξες» της εγχώριας σόου µπίζνες. Μπορεί να είναι ακόµη ορισµένοι ενεργοί, αλλά κάτι η ηλικία, κάτι οι καιροί που αλλάζουν, πάντως στην πρώτη γραµµή της ζήτησης δεν βρίσκονται.

Εκτός κι αν η κουτσοµπολίστικη τηλεόραση χρειάζεταιίντριγκα καισκληρή κριτική για ένα σόου, αυτή που όχι µόνο, υποτίθεται, δικαιούνται οι παλαιοί να κάνουν, αλλά και που οι κοινωνίες ανέκαθεν αναγνώριζαν ως αποκλειστικό δικαίωµα των ανθρώπων που περνούσαν πια σε πολύ ώριµες ηλικίες. Σε αυτόντον ιδιόµορφο «θίασο ειδηµόνων» ανήκει, για παράδειγµα, η Μαρία Ιωαννίδου, παλαιάδόξα του χορού του ασπρόµαυρου σινεµά και των πρώτων µιούζικαλ, ιδιοκτήτρια σχολής χορού, της οποίας η γνώµη ζητείται όχι µόνο για ζητήµατα της χορευτικής τηςειδικότητας, αλλά σχεδόν και επί παντός σοουµπιζνεσικού επιστητού. Ωςεκ τούτου έγινε περιζήτητη µε την έναρξη του «Dancing with the stars», στο οποίο δεν έκρυψε ποτέ ότι θα ήθελε να έχει θέση κριτή. ∆ιπλή η ίντριγκα εποµένως. Κάτι ο καηµός της, κάτι που οι περισσότεροι εξ όσων χορεύουν µοιάζουν σαν να ‘χουν δυοπόδια αριστερά – τέτοια αγαρµποσύνη! –,θεωρήθηκε ότιθα ανεβάσει τη θερµοκρασία.

Κι όµως, την έκπληξη την έκανεέτερος εκ του θιάσουτων ειδηµόνων, παλαιός συνάδελφος τηςκ. Ιωαννίδου, ο Φώτης Μεταξόπουλος, που δεν πρόλαβε καν να βγειστο «παράθυρο» του «Κους κους» και ξέσπασε εναντίον της εκποµπής και παντός εµφανιζόµενου, θεωρώντας ότι η Ρούλα Χάµου εκτου πάνελ που συνηθίζει να φοράει υπερµεγέθη καπέλα το έκανε επίτηδες. Προφανώς θεώρησε ότι του κάνουν πλάκα και εµφανίζεται σε είδος σατιρικής εκποµπής χωρίς να έχει προειδοποιηθεί, εξ ου καιµόλις είδε την πανελίστρια µε την καπελαδούρα στο πλάνο άρχισε ναουρλιάζει ότι αυτός µε… καπέλα δεν οµιλεί. Εµειναν άπαντες άναυδοι – ακούστηκαν και µερικά ανάγωγα σχόλια για την ηλικία του καλεσµένου από το πάνελ. Το θέµα δεν είναι το ξέσπασµα του κ. Μεταξόπουλου ούτε οι κοινοτοπίες και τα διαρκή παράπονα της συµπαθεστάτης κ. Ιωαννίδου, αλλά η υστεροβουλία µιας τηλεόρασης που αναζητεί σε αυτά του είδους τα πρόσωπα το άλλοθι του συντηρητισµού της. «Αναθέτει» σε αυτά τον ρόλο να εκφράσουν τη σκληρήκριτική –εν προκειµένω για τονχορό –,την οποίαωστόσο, αν υπερβούντα όρια, «δικαιολογεί» το υπερώριµο της ηλικίας ή, αν το παρατραβήξουν, ο «παροπλισµός» τους λόγω αυτής. Με άλλα λόγια, γίνονται τα µέλη του εν λόγω «θιάσου» οι φορείς του απόλυτου «συντηρητισµού», του «παρωχηµένου», όσο επιτυχηµένο κι αν ήταν στην εποχή τους.

Ακριβώς τον ρόλο που του επιφύλασσε το «Κους κους»εποµένως έπαιξε ο Φώτης Μεταξόπουλος. Πλην όµως οι «παρωχηµένες» αντιλήψεις του για το θέαµα, τις οποίες και επιδίωκαν να ακούσουν οι... κουσκουσάδες – αλλά για το «Dancing» –, εκφράστηκαν και για τις στυλιστικές επιλογές του πάνελ, καθώς για την αισθητική του κ. Μεταξόπουλου οι καπελαδούρες ανήκουν στην επιθεώρηση της εποχής του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: