Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Η «εικόνα» τα φταίει

Της Πόπης Διαμαντάκου - "ΤΑ ΝΕΑ"

Είναι ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο να επιθυµεί ο καθένας να φτιάχνει µια όµορφη εικόνα για τον εαυτό του, πόσω µάλλον τα προβεβληµένα πρόσωπα του «γυαλιού»
Πολλοί εκ των διασηµοτήτων θα ‘θελαν να επιδιορθώσουν την εικόνα τους. Ιδίως εκείνοι που από το ξεκίνηµά τους µέσα στην αγωνία τους να βρίσκονται στην επικαιρότητα δεν ορρωδούν µπροστά σεµεθόδους οι οποίες απέχουν από το να φιλοτεχνούν «ωραία προφίλ» στους τηλεαστέρες.

∆ίνουν όση τροφή µπορούν σε παντός είδους κουτσοµπολιά, φωτογραφίζονται παντού µε όλη την οικογένεια, ανοίγουν την πόρτα των προσωπικών τους διάπλατη και µετά έρχεται το σουξέ· κι αίφνης, τους πέφτει βαριά ηέκθεση. Για να µην πούµε ότι το στρίβουν προς την «ποιότητα», την οποία αν δεν απαιτούν από τον εαυτό τους, την απαιτούν από το υπόλοιπο περιβάλλον. Αυτό που οι ίδιοι εξέθρεψαν µε την τακτική τους και από τις µεθόδους του οποίου ωφελήθηκαν.

Από τον κανόνααυτόν ουδόλως ξέφυγε και η ΕυγενίαΜανωλίδου. Καλεσµένη στην «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη και ακούγοντας τα καλύτερα που είχαν να πουνγια εκείνη οι συνεργάτες της κριτές-chef, και δη ο Σκαρµούτσος που παραδέχτηκε ότι δεν είχε την καλύτερη γνώµη, αλλά την άλλαξε γνωρίζοντάς την, έσπευσε να δηλώσει: «Ναι, έχει δηµιουργηθεί µια συγκεκριµένη εικόνα για µένα,που δυστυχώς δεν ασχολήθηκα να αλλάξω». Ηταν κι εκείνο το ριάλιτι «Η στιγµή της αλήθειας» για το οποίο επικρίθηκα, «λες και έφταιγα εγώ για το κόνσεπτ» συµπλήρωσε.

Σίγουρα δεν «ασχολήθηκε να αλλάξει» καµιά εικόνα της η Ευγενία Μανωλίδου. Γιατί ασχολήθηκε πολύ να την φτιάξει. Γιατί έτσι όπως τα παρουσίασε είναι σαν να το φανταστήκαµε ότι µε αφορµή το εν λόγω ριάλιτι ξεχύθηκε σε εκποµπές προσφέροντας σε κοινή θέα ό,τι περισσότεροµπορούσε από τα προσωπικά της.

Οπότε, προφανώς το φανταστήκαµε ότι στις επικρίσεις για το περιεχόµενο του ριάλιτι είχε απαντήσει τότε µε τον δέοντα κυνισµό της πρωτάρας:

«∆εν πειράζει, θα το συνηθίσει ο κόσµος όπωςσυνήθισε και τόσα άλλα». Επίσης, µάλλον µόνοι µας φανταστήκαµε την ίδια να ντύνεται νύφη on camera και να ανοίγει ώς και την πόρτα του ψυγείου της στον ειδικό απεσταλµένο µεσηµεριανάδικου.

Η αλήθεια σε αυτού του είδους τα µιντιακά οικοδοµήµατα στα οποίακαταφεύγουν ουκ ολίγοιεκ των προσώπωντης τηλεόρασης για νακαθιερωθούν στο τηλεοπτικό στερέωµα είναι ότι αποκτούν τέτοια δύναµη, ώστε στο τέλος καταδυναστεύουν τις ζωές εκείνων που τα εµπνεύστηκαν και τα κατασκεύασαν για τον εαυτό τους.

Στο µόνο που µπορεί να ελπίζουν κατόπιν είναι στη «λήθη», που θεωρείται – χωρίς να έχει ποτέαποδειχθεί – ένα από τα χαρακτηριστικά του φιλοθεάµονος.

«Ξεχνάει», νοµίζουν, το φιλοθέαµον, όπως νοµίζουν ότι «συνηθίζει».

Η οδύσσεια του τοπ-µοντελισµού

Θα τα καταφέρει Θα τα καταφέρει να µας εξοντώσει στο τέλος το µοντελοριάλιτι µε το απίστευτο κιτς που παρουσιάζει σαν «υψηλή υπηρεσία προς τη µόδα». ∆εν φτάνει που οι επίδοξες µοντέλες αποδεικνύονται κουµπούρες ακόµη και στον τοµέα που επιθυµούν διακαώς να υπηρετήσουν αγνοώντας βασικά ονόµατα των µετρ της διεθνούς µόδας – που και να τις έβαζαν µε το ζόρι να συµµετέχουν.

∆εν φτάνει που η κριτής - καθηγήτρια Καγιά εκνευρίζεται διαπιστώνοντας την κουµπουροσύνη των κορασίδων, λες και δεν τις επέλεξαν µετρώντας ύψος, στήθος περιφέρεια, αλλά έδωσαν εξετάσεις γνώσεων. ∆εν φτάνει που τις ντύνουν, τις βάφουν και τις βάζουν να κάνουν ακροβατικά σαν να τις ετοιµάζουν για το τσίρκο. Επιπλέον προχθές δέχθηκαν την επίσκεψη του κοµµωτή Τρύφωνα Σαµαρά (γνωστού και από το αλήστου µνήµης επιφώνηµα «ξεπατώθηκα!»), ο οποίος ανακοίνωσε στις επίδοξες µοντέλες ότι θα ασχοληθεί και µε το τραγούδι. Πριν συνέλθουµε από το χτύπηµα, πρόσθεσε ότι θα επιλέξει και 5-6 από αυτές για να πρωταγωνιστήσουν στο βιντεοκλίπ του.

Μετά µάρανε την Καγιά που δεν γνωρίζουν τα κορίτσια τον Γκαλιάνο ή δεν έχουν δει ποτέ την «Τζίλντα». Ευτυχώς! Φαντάζεται κανείς ότι αν είχαν την παραµικρή αισθητική παιδεία θα χειροκροτούσαν µε ενθουσιασµό, βγάζοντας εκείνο το ενθουσιώδες επιφωνηµατάκι «ιιιιιιιιιιιι» σαν χάµστερ µπροστά στο φιστίκι, επειδή θα πάρουν µέρος στο βιντεοκλίπ του κοµµωτή που θα τραγουδάει κιόλας;

Δεν υπάρχουν σχόλια: